Organizace vzdělávání – denní režim
Mateřská škola Rozárka má provoz v pracovní dny od 6.30h do 16.30h.
V naší mateřské škole jsou třídy věkově smíšení – heterogenní, kdy třídu tvoří přibližně stejně velké skupiny dětí 3 – 4 leté, 4 – 5 leté, 5 – 6 leté, popřípadě děti s odkladem školní docházky.
Děti jsou zařazovány do jednotlivých tříd dle vlastního výběru rodičů, kdy hlavním kritériem pro výběr třídy je přítomnost staršího sourozence, kamaráda, paní učitelky kterou znají z minulých let – snazší adaptace nových dětí, popřípadě zaměření třídy. Třídy jsou naplněny do počtu 27 dětí – je udělena výjímka.
Denní program je pestrý, řízené a spontánní činnosti jsou vyvážené. Každý den jsou zařazovány zdravotně pohybové činnosti – v letních měsících probíhají na zahradě školy. Nové přijímané děti mají možnost začlenení do kolektivu dětí pomocí adaptačního programu. Jsou vytvářeny podmínky pro individuální i skupinovou činnost. Plánování vychází z potřeb a zájmů dětí. Třídní vzdělávací program umožňuje variabilitu ve výběru jednotlivých integrovaných bloků.
Vnitřní denní režim dne při vzdělávání dětí
(Předškolní vzdělávání dětí podle stanoveného školního rámcového programu probíhá v následujícím základním denním režimu.)
6:30 – 7:15 | scházení dětí ve třídě „BERUŠKY" (dle provozu jednotlivých tříd) ranní hry dle volby a přání dětí |
7:15 – 8:45 | scházení dětí na jednotlivých třídách hravé činnosti vycházející z potřeb a zájmů dětí didakticky zacílené činnosti (záměrné i spontánní učení) ve skupinách a individuálně individuální práce se „školáky", péče o děti se specifickými vzdělávacími potřebami pohybová cvičení – založená na přirozeném pohybu s využitím písní, řikadel, soutěživých, pohybových a tanečných her, akupresurní cvičení, otužování vzduchem" jazykové chvilky smyslové hry |
8:45 – 9:15 | hygienické návyky, ranní svačina |
9:00 – 9:45 | skupinové hravé činnosti dle věku a individuálních potřeb dítěte zaměřené na: rozvoj citový, mravní, sociální rozvoj fyzického zdraví a zdatnosti rozvoj poznávacích procesů, poznatků řeči rozvoj praktických dovedností a návyků rozvoj estetického vnímání a vyjadřování |
9:45 – 10:00 | příprava na pobyt venku |
10:00 – 12:00 | pobyt venku |
12:00 – 12:45 | hygienické návyky, příprava na oběd oběd (starší děti – postupné stolování s použitím příboru, hygienické návyky, chůze po akupresurních podložkách, čtení před spaním) |
12:45 – 14:30 | odpočinek dle individuálních potřeb dětí postupné vstávání individuální práce „školáků" s učitelkou individuální práce s dětmi s nižší potřebou spánku |
14:30 | vstávání dětí, TV chvilka, otužování vodou, hygienické návyky |
14:45 | odpolední svačina |
15:00 | odpolední zájmové činnosti dětí volné hry dle přání dětí individuální práce s dětmi rozcházení dětí na třídách |
15:45 | rozcházení dětí ve třídě „BERUŠKY" (dle provozu tříd) |